woensdag 25 september 2013

RTL verslaggever 'door het lint' over crisis

Ben je wel eens benieuwd wat verslaggevers zelf vinden van het nieuws dat zij op TV verslaan?

In een blogpost op rtlnieuws.nl gaat Amerika-correspondent Erik Mouthaan door het lint als het over de huidige bankencrisis gaat.

"Het is vijf jaar geleden maar ik word nog steeds woedend als ik bedenk hoe de banken de economie verwoestten en er doodleuk mee wegkwamen".

Erik vindt dat een verslaggever op TV altijd netjes en objectief moet overkomen. Kalm voors en tegens naast elkaar zetten zonder je persoonlijke mening door te laten schemeren. Een verslaggever verslaat immers nieuws en geen opinie. In de blogpost is de mening van Erik vrij helder te lezen:

"Het waren de banken en handelshuizen die onze economie de afgrond in duwden. Maar terwijl uw en mijn huis nog steeds minder waard is dan de hypotheek, zitten de CEO's van banken in de VS nog lekker in het pluche. Geen enkele grote vis is vervolgd terwijl commissie na commissie, toezichthouder na toezichthouder concludeert dat er wetten zijn overtreden. Want ja, hoe werkt dat als je bakken geld hebt? Je koopt vervolging af".

De burgers worden volgens Erik min of meer opgelicht:

"En de burgers? Die sukkels die van hun bank verwachten dat hun geld er veilig staat? De schatten denken nog steeds dat het om hen gaat. Die geef je een boete als ze rood staan en een minachtende blik als ze met dat loser-salaris een hypotheek willen afsluiten".

Erik sluit zijn betoog met een dankwoord aan de lezers van zijn blog. "Nu ik dit uit mijn systeem heb ga ik weer heel objectief en redelijk het nieuws voor je verslaan".

Bron:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/column/erik-mouthaan/mijn-woede%E2%80%93uitbarsting

1 opmerking:

  1. De CEO van de Amro ene Grijpmaar Groenink heeft op de valreep 30 miljoen euro geroofd .
    En deze schurk wordt NIET vervolgd .
    Schande !

    BeantwoordenVerwijderen